2008-11-02

Halal-tvs programledare talar ut om kritiken



"Publicerad: 2008-11-01, Uppdaterad: 2008-11-02


"Varför vill Dilsa Demirbag Sten beröva mig min frihet? Min frihet att klä mig som jag vill och leva som jag vill och till och med min frihet att tycka till. Varför ska hon ha den friheten och inte jag? Det skriver DALIA KASSEM i ett svar på Dilsa Demirbag Stens
kritik av SVT:s dokumentärserie Halal-tv där Kassem är en av huvudpersonerna."


"Jag tycker definitivt att religion skall uttryckas i SVT. Det finns faktiskt något som heter religionsfrihet, yttrandefrihet, demokrati."


"Cherin har klart och tydligt vis flera tillfällen sagt att hon i Existens för fem år sedan inte uttryckte en personlig åsikt utan hur tolkningar av sharia ser ut. Det örat vill Dilsa inte lyssna på. Jag vet inte hur någon jurist någonsin skulle våga utra sig om hur rättsläget ser ut om man alltid antogs ge uttryck för sina personliga ställningstaganden."


Läs hela försvarstalet i Newsmill lördag 1 november 2008:



Redan i första kommentaren till artikeln tar en klok kvinna udden av programledaren Dalia Kassems hjärntvättade islamsyn:

"Varför får ni inte vara i moskén på samma villkor som män? Varför får inte muslimska flickor delta i simundervisning? Varför måste flickor som blir könsmogna sätta på sig slöja? Ni kanske kan svara på det i ert TV-program. Det ser jag fram emot.
Av: Helena Palena, 2008-11-01, 18:50"



Bloggposter om Cherin Awad som ska leda Halal-tv:
http://muslimskafriskolan.blogspot.com/search?q=Cherin+Awad


Inga kommentarer: