2009-04-06

Blondinbella rekommenderar islam

Bilden är från Blondinbellas blogg. Den visar boken hon läser för sitt uppsatsarbete.


"Efter de så gick jag ner till East vid Stureplan och träffade en tjej för min uppsats till skolan. I tisdags så träffade jag ju en muslimsk tjej med slöja och igår så träffade jag en utan för att höra hennes syn på islam."


Källa, Blondinbella lördag 4 april 2009:



"Blandade nytta med nöje en timma och läste en bok som heter kvinnornas islam. Under tiden jag läser den så slits känslorna mellan en aha-känsla, till vrede, frustration men samtidigt en ödmjukhet för religonen. Det är så svårt att låta bli att gå in i en fientlig inställning till de man läser, om jämställdhet inom islam etc. Men jag försöker så gott jag kan.


Jag skriver ju som sagt ett arbete i svenska C samt religon B om “kvinnan och slöjan i Islam”, jag har intervjuat en tjej med slöja, samt en utan. Nu försöker jag bara få lite mer kött på benen innan jag ska sätta igång och skriva uppsatsen. Det var länge sedan jag verkligen kände att jag lärde mig så mycket om något. Jag tycker att alla borde ta och läsa mer om Islam, ur en kvinnas perspektiv. Även om det är mycket jag inte håller med om, ger media en otroligt förvrängd bild av en religon som faktiskt är ganska fin."


Källa, Blondinbellas blogg söndag 5 april 2009:


Inga kommentarer: