2009-07-28

Hjärntvättad hos Islamic Center



Idag 28 juli 2009 berättar Lokaltidningen om hur en ung tjej blir hjärntvättad i Islamic Centers moské i Malmö. Hennes pappa är lärare och fast hon bara är 19 år är hon redan bortlovad till en äldre muslimsk man genom bekanta:


Bilder från Islamic Center som förekommer i artikeln där den muslimska flickan indoktrineras:







"MOSKÉBESÖK. Noha El Saadany är fast besluten att följa Koranen till punkt och pricka, en föresats som har medfört en förändrad livsstil de senaste tre åren. Här besöker hon och lillasyster Nada moskén i Malmö."


"LIVSSTIL. Trots Noha El Saadanys ringa ålder, 19 år, är hon övertygad om att hon har valt rätt väg.- Jag blev praktiserande muslim som 16-åring, när jag gick andra året på gymnasiet. Sjalen tog jag på mig för första gången när jag var 13, men under den perioden fattade jag egentligen inte varför jag gjorde det."


"Hur reagerade dina skolkamrater?

- Ibland ryckte de av sjalen som om den vore en mössa eller något. Jag var ju trots allt den enda på skolan med sjal, så de förstod inte riktigt att det var något seriöst."


"Först bodde jag i Linköping och då kände jag inte att det var någon skillnad mellan mig och andra som inte bar sjal. Men efter det att jag flyttade till Malmö för några år sedan har jag verkligen märkt att folk tycker att jag är annorlunda.

- Malmöborna tar alltid för givet att jag inte kan någon svenska och att jag är förtryckt, vilket får dem att tro att de har rätten att behandla mig hur som helst."


"Att bära sjal och lösa kläder, att be fem gånger om dagen, att inte handslagshälsa med det motsatta könet, att inte välja en körskola med bara manliga lärare, att inte sitta för nära en okänd man – inget av detta är uppoffrande för henne. Det är en självklarhet."



Källa, Lokaltidningen Trelleborg tisdag 28 juli 2009:



Inga kommentarer: