2009-10-06

Amerikaska ambassadens komiker besökte Islamic Center


Amerikanska ambassaden i Stockholm bekostar en komiker för att skoja om terrorism. Nyligen besökte han Islamic Center, Malmö Borgarskola samt Malmö högskola:



"Azhar Usman

Han är en av grundarna av komikergruppen "Allah Made Me Funny".

Har muslimsk bakgrund. Hans indiska föräldrar har bott i USA i 35 år.

Azhar Usman turnerar inte bara i USA, utan världen över.

Sverigebesöket sponsras av amerikanska ambassaden.

I Malmö mötte han inte bara studenterna på högskolan. Han besökte också Borgarskolan och Islamic Center i Rosengård."



"Stor och kraftig, mörkhyad och, ett väldigt skägg. Jodå, han är van att väcka uppmärksamhet på flygplatser, och skämtar gärna om det.

– Jag går på planet och ser att folk undrar var jag kommer ifrån. Stirrande blickar och nån som desperat tar upp mobilen och viskar: "du ska veta att jag älskar dig..."

– Och så lättade blickar när vi sen kliver av. Jag väntar bara på att någon passagerare säger till mig, jag trodde du skulle döda mig!

Just nu turnerar han i Europa, sponsrad av amerikanska staten. Nyligen var han i Frankrike och Belgien och han skojar om hur man blir bemött.

– I USA får jag "dirty looks" som muslim, men här blir jag behandlad som den "där förbannade amerikanen"!"



Källa, Skånska Dagbladet måndag 5 oktober 2009:



Se Azhar UsmanYouTube:


Inga kommentarer: