2010-06-17

Sosse tackade nej till jobb på muslimsk friskola


"Jag fick jobb på en muslimsk friskola!

För ett par veckor sedan var jag i Örebro och var med om en anställningsintervju på en muslimsk friskola. Senare fick jag samtalet hem då det visade sig att jag hade fått jobbet. De som jobbade som lärare och rektor på skolan var endast svenskar. Men barnen hade alla invandrarbakgrund och alla var muslimer. Det fanns mycket gott att säga om det intrycket jag fick av skolan. De hade god mat, trevlig personal, bra verksamhet och fina lokaler. Men hur fel kan det bli i Sverige med att vi tillåter religiösa friskolor? Vilken syn blir det på muslimer? Jag tackade vänligt men bestämt nej till jobbet."


Källa, Björn Anderssons s-blogg onsdag 16 juni 2010:


Björn Andersson uppger på sin blogg att han redan har ett fast jobb som lärare på en kommunal skola. Varför han sökte jobbet på den muslimska friskolan trots det har väckt debatt i hans bloggkommentarer.

Kanske är det så att han som andra socialdemokrater är emot vinsterna som muslimska och andra friskolor plockar ut utan insyn:


Björn Andersson från Oxelösund:


Inga kommentarer: