2010-10-27

Islamic Centers imam medietränas


"I onsdags träffade jag en man med kinesiskt utseende. Han hade svart skägg, silvergrått hår och ett vackert leende.

Han kom från Uzbekistan och bodde i Malmö... och var muslim. Jag hängde knappt med. Spännande möte.

Den interreligiösa dialogen är hans uppgift. Han deltog också i medie-utbildningen och jag hade gärna pratat mer med honom.

Jag hade velat fråga:

- Vem är Gud? Vilken egenskap kännetecknar Gud för dig? Vem älskar Gud?

Kanske får vi svar i den redan inspelade radiogudstjänst som ska sändas på söndag.

Mukhiddine Shirinov är en av dem som talar i V Skrävlinge kyrka och läser ur Koranen.

Han står till vänster i bild.

Jag har inte hört inslaget, men här är det:


Samhällsansvar är att öka möjligheterna till interreligiös samvaro."


Källa, Helene Sturefeldts blogg fredag 22 oktober 2010:


Inga kommentarer: