2010-12-29

SVT anställer muslimsk bloggerska


"Hon är ”Roligast i blogg­världen 2010” och gör dundersuccé på SVT Play med humorshowen ”Ana Gina show”.

I kväll handlar ”Provokatör­erna” i SVT 2 om Sundsvallstjejen Gina Dirawi."

"I höstas valbloggade hon för SVT. Hennes humorshow ”Ana Gina show” är SVT Plays största succén hittills."

"Första programmet – som är gjort av Anna-Karin Lund och Eva Harström på SVT i Sundsvall – handlar om Ana Gina.

– Det har varit fantastiskt spännande att följa henne i ­hennes vardag, säger Anna-­Karin Lund.

I programmet får tittarna bland annat följa med på bönestund i moské i Sundsvall, på familjemiddagar och besök hos farfar som är imam och bor i Skönsberg.

Gina Dirawi berättar också om sin tro, hur hon ser på att bära sjal och hur hon hotats till livet."

" – SVT gav mig chansen göra min show så jag vill stanna hos dem."

Källa, Dagbladet onsdag 29 december 2010:


Nu när Gina Dirawis karriär tagit fart vill hon flytta från Sundsvall till invandrarfria Stockholms innerstad, avslöjas på hennes blogg. Vad är det för fel på muslimtäta Rinkeby?

"Jag har ju massa nummer till kändisar och sånt som ska vara med i showen, fattar ni hur pain det är att fixa alla nummer igen? Vet någon hur man fixar det?

Hur som helst. Joggade hem till Pone, drack te med henne och Zahra, och sedan ringde pappa och sa att jag skulle hem så jag sprang tillbaka:D Höhö! Men ärligt, ska börja springa oftare, grymt skönt!

PS. Söker fortfarande lägenhet i centrala Stockholm(helst i innerstan). Känner du någon som vill hyra ut? maila anagina@live.se."

Källa, Gina Dirawis blogg onsdag 29 december 2010:


20-åriga palestinskan Gina Dirawis produktionsbolag:


Inga kommentarer: