2011-04-04

Al-Azharskolans mellanstadieelever måste ta på sig slöja när de går till koranskolan



En elvaårig mellanstadieelev berättar på sin blogg att hon går på den muslimska friskolan Al-Azharskolan i Stockholm. Trots att hon går i en muslimsk friskola, får hon inte ha vanliga kläder på sig när hon ska studera Koranen. Då måste hon nämligen byta om till slöja när hon ska till koranskolan:


"God morgon! Jag ska till min koranskola strax... Men snart e det dax att gå dit... Hihi. Jag ska klä på mig, men jag vill skriva detta inlägg innan jag sticker... Efter koranskolan kmr jag hem, och då ska jag byta om till vanliga kläder, och äta. Efter dt ska jag, min mamma och min syrra sticka till min kompis, från bosnien. Hon bor i jakobsberg,.."

Källa, Esos blogg söndag 3 april 2011: http://esos.blogg.se/2011/april/cha.html


"Alazhar skolans ''Lets Dance''

Cha CHa!! Idag vare lets dance i vår skola. Det e 6-9 som uppträder, det är absolut inte vanliga lets dance som kmr på tv4. Det är som americas best dance crew, fats utan jurryn. Alla var bra men inte jätte jätte bra. niorna danasde med en klänning som heter dirac, fast de dansade till rapp. jag slänger upp en bild på en dirac.

DEtta är en dirac."




Inga kommentarer: