2011-05-29

Lärarkandidat som besökte muslimsk friskola stängde sin blogg



"Oerhört ledsen‏
2011-05-24
Till tipsaroger@hotmail.com

Från: mika mika
Skickat: den 24 maj 2011 14:25:39
Till: tipsaroger@hotmail.com


Hej!

Det är jag som är lärarstudenten/halal-hippie som du skriver om och jag är oerhört ledsen att du tolkat och bedömt mina inlägg om min studieresa på ett negativt sätt och önskar att du hade kontaktat mig så jag hade kunnat kommentera detta du skrivit.

Besöket vi var på innehöll mycket mer än sång och fika men mer än det ville jag inte gå in på när jag skrev, jag har insett mitt misstag med det för du verkar ha tolkat det som att det var det enda vi gjorde.

Hela vår resa innebar långa dagar där vi besökte olika platser och personer i Köpenhamn, du kanske också läste att vi besökte en judisk synagoga och jag lade även upp bilder på alla de kyrkor och arkitektur som vi beundrade. Att vi åt mat på restaurang under kvällarna förstår jag inte hur det kan vara att utnyttja skattebetalarnas pengar, jag tycker att vi utnyttjade studietiden i Köpenhamn mycket väl.

Du kommenterar också mitt val av ansökningar till sommarkurs om bland annat Koranen. Jag ser inget fel i att uttnyttja mitt sommaruppehåll med att fördjupa mig i ett ämne som jag finner mycket intressant och som jag också kommer att undervisa om i framtiden. Att det också gör att jag kan söka studiemedel när jag inte har något arbete visste jag inte heller var fel?

Jag ber dig ödmjukast att ta bort bilderna på mig och helst även inlägget. Jag har på grund av detta beslutat att lägga ner min blogg, jag var naiv att tro att ingen skulle utnyttja den till något negativt."


Läs om bakgrunden här:




Inga kommentarer: